Returer och Reklamationer
Som kund har du 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. Vi erbjuder dock 30 dagars öppet köp. Ångerrätt / öppet köp gäller dock inte för produkter med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
När det gäller varorna som omfattas av öppet köp / ångerrätt får du öppna förpackningen och titta på varan, men när du returnerar varan ska den vara i oskadad originalförpackning. Produkten skall returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.
Observera att det räcker att du meddelar oss att du vill utnyttja öppet köp/ ångerrätt inom 30 dagar, du behöver alltså inte ha skickat tillbaka varan inom 30 dagar för att ångerrätten skall vara giltig.
Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.
Du kan ladda ner Konsumentverkets ångerblankett om du klickar här .
Du står för kostnaden för returfrakten vid öppet köp / ångerrätt.
Vi reserverar oss för ev. skrivfel i produkttexter och egenskaper av produkter.
Avbeställning
Du kan avbeställa din order utan kostnad fram tills vi har packat den och skapat frakthandlingar och ev. faktura. Kontakta vår kundtjänst direkt om du vill avbeställa en order.
Byte
Om du vill byta en produkt kontaktar du först oss på mardashoponline@gmail.com eller på telefon 076-4139692 och meddelar detta. Sedan returnerar du produkten du vill byta, vi betalar tillbaka pengarna till dig och du lägger en ny order.
Reklamation
Om varan är skadad kan det bero på transportskador eller på att vi av misstag skickat en felaktig vara. Det ska vi såklart rätta till, men för att det ska fungera bra behöver du vara aktiv som kund.
Så här gör du en retur
1. Kontakta vår kundtjänst via e-post till mardashoponline@gmail.com eller på telefon 076-4139692 och meddela vad du vill returnera.
- Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.
- Skicka med information om ordernummer, orsak till retur samt kontaktuppgifter till dig. Om det gäller en reklamation behöver du även skicka med information om vad som är fel på varan.
- Skicka varan till Mårda c/o Samhall , Bandygatan , 71134 Lindesberg.
Du står för returfrakten. Om det gäller en reklamation som godkänns kommer vi att betala tillbaka fraktkostnaden till dig. Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager.
Vi rekommenderar er att alltid kontakta oss innan varan sänds i retur, oavsett anledning för returen.
Hoppas att ovanstående har förklarat hur vi hanterar returer och reklamationer. Självklart följer vi Konsumentköplagen som du kan läsa mer om genom att klicka här.